Jak przygotować efektywną kampanię AdWords ?
Jak przygotować efektywną kampanię AdWords ?
autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski
Najważniejsze etapy tworzenia kampnii linku sponsorowanego AdWords
Rozpoznanie rynku i konkurencji
Rozpoznanie przewagi oferty i firmy
Opracowanie zestawu sÅ‚ów kluczowych
Opracowanie tekstu reklamowego
Przygotowanie strony lÄ…dowania
Wdrożenie kampanii
Monitoring
Kampania linku sponsorowanego wymaga odpowiedniego przygotowania. Sposób dziaÅ‚ania sytemu AdWords nagradza reklamodawców, przygotowujÄ…cych dobre reklamy, czyli takie reklamy które sÄ… czÄ™sto klikane i majÄ… wysokie CTR (nagradza też tych, którzy pÅ‚acÄ… najwyższe stawki za klikniÄ™cie, ale nie to raczej powinno być celem reklamodawcy:) ).
1. Rozpoznanie rynku i konkurencji
Warto:
sprawdzić jak bardzo konkurencyjna jest nasza branża (sprawdzenie ceny za klikniecie w branży, ilości firm reklamujących się w AdWords);
zobaczyć jakich tekstów reklamowych używajÄ… (czy sÄ… to teksty opisujÄ…ce oferty szczegóÅ‚owo, czy też ogólniki, czy uwzglÄ™dniajÄ… czynniki geograficzne);
sprawdzić na jakie słowa kluczowe się reklamują (czy są to słowa generalne, czy też niszowe, czy odpowiadają ofercie tych firm, czy wynikają z dopasowania luźnego czy też dokładnego w AdWords );
czego nie przekazujÄ… w swoich reklamach , a co może mieć duże znaczenie dla klientów (np. koszty transportu, dostÄ™pnoÅ›ci produktu, promocji);
zorientować siÄ™, które sÅ‚owa kluczowe sÄ… bardziej konkurencyjne, a które mniej? (na które sÅ‚owa kluczowe sÄ… linki, jakie sÄ… koszty linków).
2. Rozpoznanie przewagi oferty i firmy
Warto:
znaleźć elementy, które mogÄ… mieć duże znaczenie dla klientów , a w których jesteÅ›my lepsi niż konkurencja lub przynajmniej tak samo dobra jak ona (np. jesteÅ›my w stanie wykonać usÅ‚ugÄ™ szybciej, mamy dobre rekomendacje od innych znanych firm);
skupić siÄ™ w reklamie na niszach, które sÄ… najefektywniejsze kosztowo (np. zamiast ogólnej kampanii „piece elektryczne”, skupiamy siÄ™ na „piece elektryczne Warszawa”).
3. Opracowanie zestawu sÅ‚ów kluczowych
Warto:
wybrać sÅ‚owa kluczowe, które bÄ™dÄ… najpeÅ‚niej odpowiadaÅ‚y naszej ofercie (nie warto reklamować siÄ™ na sÅ‚owo stomatolodzy, jeżeli możemy wykonywać usÅ‚ugÄ™ tylko na terenie Krakowa – lepsze bÄ™dzie „stomatolodzy Kraków”);
wybrać niszowe sÅ‚owa kluczowe, które bÄ™dÄ… tanie (niski CPC) i bÄ™dÄ… powodowaÅ‚y wyÅ›wietlanie jak najmniejszÄ… liczbÄ™ linków sponsorowanych (wówczas możemy liczyć na wyższy CTR);
tworzyć jak najwiÄ™kszÄ… bazÄ™ sÅ‚ów kluczowych w dopasowaniu dokÅ‚adnym, które powodujÄ… wyÅ›wietlanie reklamy na pasujÄ…ce do charakteru naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci zapytania użytkowników (wykorzystanie dopasowania luźnego na sÅ‚owo kluczowe „szkoÅ‚y wyższe” spowoduje wyÅ›wietlanie reklamy na zapytania „szkoÅ‚y podstawowe”, „szkoÅ‚y Å›rednie” i itp., co powoduje niski CTR). WiÄ™cej o tworzeniu sÅ‚ów kluczowych dla AdWords można przeczytać w Opcje dopasowania sÅ‚ów kluczowych w AdWords.
4. Opracowanie tekstu reklamowego
Warto:
używać w tekÅ›cie dokÅ‚adnych i Å›cisÅ‚ych tekstów (np. „dostawa w 2 dni” jest lepsza od „szybka dostawa”);
używać informacji o cenach i promocjach (np. informacja o niższej cenie o 20%);
stosować teksty zawierajÄ…ce sÅ‚owa kluczowe, które sÄ… zwiÄ…zane z naszÄ… ofertÄ…;
stosować słowa kluczowe w nazwie adresu witryny w reklamie (np. stworzenie subdomeny slowo_kluczowe.strona.pl).
5. Przygotowanie strony lÄ…dowania
Warto:
przygotować odrÄ™bnÄ… podstronÄ™ na potrzeby reklamy, na której użytkownicy przechodzÄ…cy z reklamy AdWords od razu znajdÄ… odniesienie do tego, co zawarliÅ›my w reklamie (np. informacje o tym, w jaki sposób mogÄ… skorzystać z 20%-owej promocji);
umieÅ›cić w kodzie strony lÄ…dowania kody statystyk, które umożliwiajÄ… późniejszÄ… obserwacjÄ™ rezultatów reklamy (np. kody Google Analytics, kody Stat.pl);
ukryć stronÄ™ lÄ…dowania przed robotami wyszukiwarek, aby strona nie zostaÅ‚a zindeksowana przez wyszukiwarki i użytkownicy z wyników organicznych nie faÅ‚szowali wyników obserwacji rezultatów reklamy (aby nie tracić użytkowników z wyszukiwaÅ„ organicznych warto stworzyć kopiÄ™ tej podstrony i zindeksować ja pod innym adresem).
6. Wdrożenie kampanii
Warto:
stworzyć osobne kampanie dla reklamy w wynikach wyszukiwania i dla reklamy kontekstowej;
stosować do obsÅ‚ugi konta AdWords AdWords Editor który uÅ‚atwia szybkie przygotowanie i wdrożenie kampanii;
zastosować na początek wysoki maksymalny koszt za kliknięcie, co ułatwi zdobycia wysokiego CTR na starcie reklamy, a następnie go obniżyć.
7. Monitoring
Warto:
obserwować, które teksty reklamowe majÄ… wysokie CTR, a które niskie (np. majÄ…c dwa teksty reklamowe co dwa tygodnie odrzucamy sÅ‚abszy z nich i zastÄ™pujemy go nowym);
przesuwać najlepsze reklamy do oddzielnych grup reklamowych, co poprawia efektywność reklamy;
jeżeli jest to możliwe sprawdzać, które teksty reklamowe generujÄ… najlepszÄ… konwersjÄ™ sprzedaży (jest to możliwe np. w przypadku sklepów internetowych, gdzie jest możliwe stworzenie odrÄ™bnych identyfikatorów dla poszczególnych reklam).
Osoby, które chciaÅ‚yby zgłębić temat tworzenia kampanii AdWords mogÄ… przeczytać również moje artykuÅ‚y:
Najczęstsze błędy w AdWords
Efektywna reklama AdWords
Strategie AdWords
--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Jak zaistnieć z niedużą stroną firmy w Internecie ?
Antidotum
Spółka cywilna czy spółka jawna - którą z nich wybrać d
Kontrakt menadżerski
Elementy, które wpływają na intuicyjność i ergonomię st